Basura

De Wikipedia
Basura
material y bad (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La basura ye cualquier residuu inservible, a tou material ensin deseyar y del que se tener# cuenta de desfaer.[1]

La Organización pa la Cooperación y el Desarrollu Económicu (OCDE) defini como «residuu» a «aquelles materies xeneraes nes actividaes de producción y consumu que nun algamaron un valor económicu nel contestu nel que son producíes».[2]

El términu «remano de residuos» usar pa designar al control humanu de recueya, tratamientu y eliminación de los distintos tipos de refugayes. Estes aiciones son a los efeutos d'amenorgar el nivel d'impautu negativu de los residuos sobre'l mediu ambiente y la sociedá.

Davezu deposítase en llugares previstos pa la recueya, que va ser enriada a tiraderos o vertideros, rellenos sanitarios o otru llugar. Anguaño, úsase esi términu pa denominar aquella fraición de residuos que nun son aprovechables y que polo tanto tendría de ser tratada y dispuesta pa evitar problemes sanitarios o ambientales; por eso, el reciclaxe consiste en recuperar los residuos pa tresformalos nun oxetu con nueva vida útil.

La composición de residuos ta estrechamente rellacionada col nivel de vida y l'actividá económica de la zona en cuestión. La composición de los distintos tipos de residuos varia acordies coles condiciones de tiempu y de llugar. La invención y el desarrollu de la industria rellaciónense direutamente colos distintos tipos de residuos xeneraes o afeutaos. Ciertos componentes de los residuos tienen valor económicu y rentable utilizáu pol reciclaxe.

Contenedores de reciclaxe

Los residuos biodegradables, tales como los alimentos y agües residuales, sumen de forma natural gracies al osíxenu o al aire llibre, por causa de la descomposición causada polos microorganismos. Si nun se controla la eliminación de residuos biodegradables, puede causar dellos problemes, ente ellos la lliberación xeneralizada de gases d'efeutu ivernaderu qu'afecten la salú pol fortalecimientu de los axentes patóxenos humanos.[ensin referencies]

Clasificación de los residuos[editar | editar la fonte]

Según la so composición[editar | editar la fonte]

Camión tresportador de botelles y envases de plásticu (Av. Patriotismu y Exa 4 Sur Benjamín Franklin, na ciudá de Méxicu.)
  • Residuu inorgánica: toa refugaya ensin orixe biolóxicu, de índole industrial o de dalgún otru procesu artificial, por casu: plásticos, teles sintétiques, etc.
  • Amiestu de residuos: Nel sentíu más ampliu del términu, referir a toles refugayes de residuos entemecíes que ye el resultáu d'una combinación de materiales orgánicos ya inorgánicos. Na mayoría de los países producen residuos entemecíos, a partir de restos de comida, envases y caxes diverses. Un problema ye'l de los residuos compuestes de materiales orgánicos que nun pueden descomponese por completu, y material inorgánico rellacionáu col nitróxenu y por tanto que tamién forma gases tóxicos. Por ello ye importante desfacer de los residuos xeneraes nel día ente día. Por cuenta de los peligros de los residuos entemecíes, delles persones dixebren los residuos orgániques de los inorgánicos, y los orgánicos usar pa crear compost.
  • Residuu inerte: aquel residuu non peligrosa que nun esperimenta tresformamientos físicos, químiques o biolóxiques significatives, nun ye soluble nin combustible, nin reacciona física nin químicamente nin de nenguna otra manera, nun ye biodegradable, nun afecta negativamente a otres materies coles cualos entra en contautu de forma que pueda dar llugar a contaminación del mediu ambiente o perxudicar a la salú humana. La lixiviabilidad total, el conteníu de contaminantes de la residuu y la ecotoxicidad del lixiviado tendrán de ser insignificantes, y en particular nun tendrán de suponer un riesgu pa la calidá de les agües superficiales o soterrañes.
Una ciudadana deposita una bolsa con basura nun contenedor.

Puede consultase una llista de residuos peligroses nel apartáu 4 del artículu 1 de la Direutiva 91/689/CEE, sobre residuos peligroses (aprobada pola Decisión 2000/532/CE, de la Comisión (Xunión Europea), de 3 de mayu, modificada poles Decisiones de la Comisión, 2001/118/CE, de 16 de xineru, y 2001/119, de 22 de xineru, y pola Decisión de conseyu 2001/573, de 23 de xunetu).

Según el so orixe[editar | editar la fonte]

  • Residuos doméstiques: residuos xeneraes nos llares de resultes de les actividaes doméstiques. Considérense tamién residuos doméstiques los similares a los anteriores xeneraos en servicios ya industries.

Inclúyense tamién nesta categoría los residuos que se xeneren nos llares d'aparatos llétricos y electrónicos, ropa, piles, acumuladores, muebles y enseres, según los residuos y escombros procedentes d'obres menores de construcción y arreglu domiciliariu.

Van Tener la considerancia de residuos doméstiques los residuos procedentes de llimpieza de víes públiques, zones verdes, árees recreatives y sableres, los animales domésticos muertos y los vehículos abandonaos.

  • Residuos comerciales»: residuos xeneraes pola actividá propia del comerciu, al per mayor y al per menor, de los servicios de restauración y chigres, de les oficines y de los mercaos, según del restu del sector servicios.
  • Residuu industrial: residuos resultantes de los procesos de fabricación, tresformamientu, usu, consumu, llimpieza o caltenimientu xeneraos pola actividá industrial-
  • Residuu hospitalaria: refugayes que son catalogaos polo xeneral como residuos peligroses y pueden ser orgánicos ya inorgánicos.
  • Basura espacial: Oxetos y fragmentos artificiales d'orixe humanu que yá nun tienen nenguna utilidá y atópense n'órbita terrestre.

Plantes de clasificación[editar | editar la fonte]

La mayoría de los residuos son entemecíos, tantu los d'orixe domésticu como industrial.

Magar que la nuesa conciencia ecolóxica ye mayor, sigue habiendo una mayoría que xunta toles residuos nuna única bolsa, complicando y encareciendo'l reciclaxe.

Pa evitalo creáronse les plantes de clasificación de residuos.

Estes plantes reciben tou tipu de residuos entemecíes y, por aciu distintos procesos mecánicos y manuales, llogren dixebrar los residuos según el tipu.

Les principales fraiciones separaes son:

  • Papel y cartón
  • Plásticos
  • Maderes
  • Metales ferriales y non ferriales

Basura espacial[editar | editar la fonte]

Basura espacial alcontrada en órbita baxa terrestre

La basura espacial son toos aquellos oxetos y fragmentos d'orixe humanu que s'atopen en órbita terrestre. La mayoría de la basura espacial ye el resultáu de la destrucción n'órbita de satélites y cohetes. Estes destrucciones en dellos casos son intencionales. Por aciu potentes radares na superficie terrestre puede rastrexase oxetos n'órbita dende pocos centímetros de dimensión. Pa 1993 podíen rastrexase más de 7000 oxetos n'órbita. D'estos oxetos el 20 % son satélites que nun funcionar, refugayes de llanzamientos 25 % ente los que tán cubiertes proteutores y partes de cohetes, el 50 % correspuende a fragmentos de satélites destruyíos yá seya por esplosión intencional o otra causa. El númberu d'oxetos detectables foi envaloráu en namái 0.2% del total d'oxetos n'órbita. Envalórase qu'esisten siquier 40 000 oxetos d'un centímetru y munchos miles de menores dimensiones. La basura espacial d'un mesmu orixe pasa d'ocupar una órbita definida (la órbita del oxetu que-y dio orixe) a tremase per toa órbita terrestre nunos 4 años.

Los oxetos masivos son atraíos pola Tierra y se desintegran ensin dexar rastru dalgunu, sicasí los oxetos y fragmentos menores nun llogren salir d'órbita (cayer escontra la Tierra) polo que contribúin a la basura espacial.

La basura espacial tien gran repercusión en toa nueva misión espacial, yá seya que tea destinada a permanecer n'órbita o salir al espaciu esterior. El peligru de choques ye significativu pos na órbita baxa los choques suelen asoceder a 10 km/s. Un fragmentu de 3 mm a esta velocidá tien el mesmu poder qu'una piedra de 15 cm de diámetru a 110 km/h.

Como posibles soluciones propúnxose unviar a órbita un globu d'espluma capaz de recoyer esta basura. Amás, pa futures espediciones propónse incluyir nos fragmentos a lliberar n'órbita propulsores encargaos de faer cayer escontra la Tierra tales oxetos consiguiendo con esto la so desintegración.

Basura teunolóxica[editar | editar la fonte]

La basura teunolóxica o chatarra electrónica ye cada vez más abondosa, tantu nel primer mundu como nel tercer mundu.[3]

Ye la que se produz a la fin de la vida útil de too tipu d'aparatos electrodomésticos, pero especialmente de la electrónica de consumu (televisiones, ordenadores, teléfonos móviles), que son potencialmente bien peligrosos pal mediu ambiente y pa los sos remanadores si nun se reciclen apropiadamente.

N'España la xestión d'estes residuos ta basada nel Real Decreto 110/2015, de 20 de febreru, sobre residuos d'aparatos llétricos y electrónicos.[4]

El problema coles residuos[editar | editar la fonte]

Los residuos non aprovechables constitúin un problema pa munches sociedaes por cuenta de, per una parte, la gran cantidá que d'éstos se produz, y por otra, l'ausencia d'un destín sostenible.

Ye un gran problema qu'incide sobremanera en grandes urbes, según nel conxuntu de la población del planeta, debíu al aumentu de la población (la sobrepoblación), les actividaes humanes modernes y l'eleváu consumismu, qu'amontaron enforma la cantidá de basura que se xenera. Lo anterior, xunto col ineficiente manexu que se fai de dichos residuos (quemes a cielu abiertu, disposición en tiraderos o vertideros de basura ineficaces) provoca problemes tales como la contaminación de les agües, suelu y aire, que se resume problemes de salú y dañu al ambiente y la biota, amás de provocar conflictos sociales y políticos.

Antes de convertise en basura, los residuos fueron materies primes en que los sos procesos d'estraición invirtiéronse grandes cantidaes d'enerxía y agua (buelga ecolóxica).

Na producción de bienes y el so consumu, emplegóse asina mesmu enerxía y agua. Calcúlase que tan solo 7 países, con namái'l 21% de la población mundial, peracaben más del 50% de los recursos naturales y enerxéticos de tol planeta.

La sobresplotación de los recursos naturales y la medría de la contaminación amenacien la capacidá rexenerativa de los sistemes naturales.

Solución propuesta al problema[editar | editar la fonte]

Refugayes sólides caseros clasificaos: (1) envases de vidriu, (2) plásticu fino, (3) plásticu gruesu, (4) cartón, (5) dellos, (6) llates amaceraes, (7) papel, (8) poliestireno, (9) pedacería de vidriu, (10) piles, (11) metales diversos, (12) orgánicos, (13) tetrapak, (14) teles, (15) sanitarios.

Lo ideal sería que toles refugayes fueren reaprovechados y reintegrados al mediu. Lo anterior señala una solución integral na que'l conceutu de basura sumiría. Delles iniciatives esisten p'amenorgar o resolver el problema, pero éstes dependen principalmente de les alministraciones, les mesmes industries, los ciudadanos o de la sociedá nel so conxuntu. Delles soluciones xenerales al problema de la basura seríen:

  • Amenorgamientu de la cantidá de residuos xeneraes por aciu polítiques de prevención de residuos
  • Reintegración de los residuos al ciclu granible: reciclar
  • Canalización fayadiza de los residuos finales (nun depositalos en llugares non fayadizos)

Costos[editar | editar la fonte]

Los costos ambientales[editar | editar la fonte]

Son referíos al costu que tien pal mediu ambiente la basura xenerada y la so desaparente xestión.

Los residuos atraen royedores ya inseutos qu'alluguen parásitos gastrointestinales, fiebre mariello, viérbenes, la peste y otres enfermedaes pa los seres humanos.

La esposición a residuos peligroses, cuando se quemar en particular, pueden causar otres enfermedaes, incluyendo diversos tipos de cáncer. Los residuos pueden contaminar tantu les agües superficiales como les soterrañes, el suelu y l'aire; lo que causa más problemes pa los seres humanos, otres especies y los ecosistemes.

El tratamientu y eliminación de los residuos produz cantidaes significatives de gases d'ivernaderu (GEI), principalmente metanu, que contribúin significativamente al cambéu climáticu global.

Episodios reales con grandes impautos ambientales nel Mediu Ambiente son conocíos, como:

Los costos sociales[editar | editar la fonte]

La xestión de residuos ye un importante problema ambiental. Munches de les cargues ambientales antes citaes son más de cutiu depositaes al cargu de los grupos marxinaos, como les minoríes raciales, muyeres y residentes de les naciones en desarrollu. NIMBY (non nel mio patiu traseru-) ye un términu popular que describe la oposición de los residentes d'una propuesta d'un nuevu desarrollu cerca d'ellos. Sicasí, la necesidá d'espansión y l'allugamientu de plantes de tratamientu y d'eliminación de residuos ta aumentando en tol mundu. Na actualidá esiste un mercáu creciente nel movimientu tresfronterizu de residuos, y anque la mayoría de los fluxos de residuos dar nos países desenvueltos, una cantidá importante de residuos mover de los países desenvueltos a los que tán en víes de desarrollu.

Los costos económicos[editar | editar la fonte]

Los costos económicos de la xestión de los residuos son elevaos, y son de cutiu pagaos polos gobiernos municipales.

Dichos costos de cutiu pueden optimizase y amenorgar, creando rutes de recueya más eficientes, modificando'l diseñu de los vehículos ya inclusive el so tránsitu, y cola educación pública.

Les polítiques ambientales, tamién son vitales p'amenorgar el costu de la xestión y menguar les cantidaes de residuos. La valorización de residuos (esto ye, el reciclaxe, la reutilización, ente otres) evita la estraición de materies primes y, de cutiu amenorga los costos de tresporte.

L'allugamientu de tratamientu de residuos y les instalaciones d'eliminación usualmente tienen un impautu na propiedá de los valores debíu al ruiu, polvu, contaminación, aspeutu, y otros pertenecientes al estigma negativu.

El sector informal de recueya de residuos consta na so mayor parte de los pañadores de refugayes que llimpien los metales, vidriu, plásticu, testiles y otros materiales, pa llograr una ganancia col so comerciu o intercambiu, llamaos coloquialmente "pepenadores". Esti sector puede alteriar significativamente o amenorgar el bagazu nun sistema en particular, pero otros efeutos económicos negativos vienen cola enfermedá, la probeza, la esplotación y l'abusu escontra los sos trabayadores.

Problema de la crecedera del consumismu[editar | editar la fonte]

Per otru llau, si l'aumentu del consumu nun cesa, la cantidá de basura reciclada nunca llegaría al nivel de la basura producida. Dende la implementación de los sistemes de reciclaxe, nun menguó la cantidá de basura, sinón qu'aumentó, pol aumentu constante del consumismu. D'esta forma, la supuesta solución convertir en solo un paliativo y una forma d'entamar les refugayes p'abaratar los costos de les materies primes. De toes formes, el reciclaxe convirtióse nuna teoría qu'anque nun funcionar anguaño, preséntase como una posibilidá a futuru.

Amenorgamientu[editar | editar la fonte]

Les midíes d'amenorgamientu de residuos pueden arrexuntase en:

  1. Prevención: esto puede entendese dende dos puntos de vista, el del fabricante del productu y el del consumidor.

Un fabricante puede favorecer la prevención de residuos preparando un conxuntu de midíes adoptaes na fase de concepción y diseñu, de producción, de distribución y de consumu d'una sustancia, material o productu, p'amenorgar la cantidá de residuos y la cantidá de sustancies nocives incorporaes nos materiales

Un consumidor puede intentar consumir productos a granel o con un embalaxe mínimu, mercar lo cabal pa evitar bagazu alimenticiu o material y mercar productos duraderos.

  1. Amenorgar: intentar desfacer del mínimu de residuos posibles.
  2. Reutilizar: intentar allargar la vida de los productos y nel casu de que dalgún nun sirva pa la so función, intentar da-y otros usos, incluyendo l'intercambiu, la donación o l'arreglu.
  3. Reciclar: cuando nun haya más opciones que desfacer d'un productu, faelo con responsabilidá y llevalo al so correspondiente contenedor de la recoyida selectiva, al puntu verde, al puntu llimpiu, etc. O bien, al sistema de xestión de residuos del conceyu o la rexón.

Unu de los exemplos más grandes y esitosos de reciclaxe ye'l casu del PET (tereftalato de polietileno), plásticu comúnmente usáu en botelles pa bébores y bolses pa ferver alimentu conxelao y bandexes pa comíes calecíes en microondes (por cuenta de que contién estabilizantes y retardantes de flama). El PET nun causa impautos severos a la salú, y representa menor riesgu que'l PVC nel ambiente, sicasí nos últimos años facilitóse'l reciclaxe del mesmu al traviés de la creación de centros de captación y reciclaxe de PET.

P'algamar una solución eficiente, munches ciudaes del mundu adoptaron lleis sol conceutu de Basura cero.

Planificación correuta de los residuos[editar | editar la fonte]

  1. Clasifíquense eficientemente toles refugayes.
  2. Evitar al máximu l'esbardie de materies primes.
  3. En llugar d'un sistema de producción, consumu y eliminación, tiense un procesu cíclicu de producción, onde la mayor parte de los residuos de la producción según del consumu sían reintegrados al ciclu granible de la mesma forma que la naturaleza facer.

Canalización de residuos finales[editar | editar la fonte]

  1. Toos aquelles residuos que nun son reintegrados al ciclu granible tienen de ser afechiscamente enriaos, cuantimás les refugayes peligroses.
  2. Evita sistemes d'eliminación que supongan un riesgu pal ambiente y nuesa salú.

Tresformamientu integral de residuos[editar | editar la fonte]

El tresformamientu integral de residuos o "Valorización TIR", paez ser el métodu definitivu pal tratamientu de múltiples tipos de residuos, que tán siendo esaniciaos, hasta'l día de güei, con menor o mayor impautu, en dellos casos grave, pal mediu ambiente, por aciu la incineración, la coincineración o a cencielles n'arramaos llegales o illegales o depositaos nos vertideros.

Paez ser el sistema definitivu y de futuru, destináu a ser enllantáu pa la meyora nel tratamientu de múltiples residuos.

Esti métodu ye un amiestu de principios conocíos y en procesos patentaos, como modelos d'utilidá, basáu nun principiu básicu referente al tresformamientu de la materia: Cualquier materia puede ser descompuesta n'elementos y sustancies básiques, y estes de la mesma pueden ser utilizaes pa componer nueves materies o enerxíes anovables, esto postreru conocíu como valorización enerxética, que consiste nel aprovechamientu del conteníu enerxético de los residuos y subproductos al traviés d'alternatives sostenibles y eficientes.

El tresformamientu integral de residuos o "Valorización TIR", puede xestionar y tresformar distintos tipos de residuos, orgánicos ya inorgánicos, de siguío detállense dalgunos:

  1. Fraición orgánica de los residuos urbanes.
  2. Múltiples residuos industriales orgánicos ya inorgániques
  3. Residuos de ganadería: purinos, estiercoles y otros.
  4. Residuos agraries, forestales y de xardinos.
  5. Folles residuales procedentes d'estaciones depuradores. E.D.A.R
  6. Otros

El tresformamientu integral de residuos ta estremada en distintos procesos, dependiendo de la residuu a xestionar, tratar y ser tresformáu pueden ser dende 3 hasta 11 procesos o fases distintes; dalgún de los cualos son: pretratamiento, homogeneización, dixestión anaerobia, separaciones de fases, lixiviación, etc.

Trátase d'un compendiu de pasos secuenciales por aciu los cualos descomponse cualquier sustancia hasta llegar a los elementos más básicos que la formen y que los distintos procesos dexen; los elementos llograos son almacenaos y con posterioridá son utilizaos pa recomponer o producir por aciu distintes reaiciones nueves materies aplicables en distintos segmentos ya industries.

La Valorización TIR, o valorización real por aciu la tresformación integral de los residuos, foi diseñada y desenvuelta íntegramente con fondos privaos y dirixida por dos científicos españoles, anguaño la única compañía capacitada pa la so realización ye la consultora y desarrolladora de teunoloxía medioambiental, que puede visitar.

Eliminación de residuos[editar | editar la fonte]

Munches coses tírense cuando yá nun se precisen. Tolos díes la xente echa restos de comida y montones de papel en bolses pa los pañadores. Dacuando, nós o dalgún pariente tiramos un suéter vieyu o los foliaos neumáticos d'un vehículu. Y de xemes en cuando convertimos en chatarra daqué grande, como una nevera o inclusive un automóvil.

Si una persona tuviera que pesar eses residuos sólides, ¿cuál sería la so parte nos bagazos diarios de la civilización, si viviera por casu n'Estaos Xuníos? Va munchos años sería de menos d'un kilogramu; güei ye aproximao de 45 kilogramos. Nun añu, el so apurra de refugayes sólides alzar a cuasi una tonelada. Y como n'Estaos Xuníos viven más de 200 millones de persones, la nación tien un monte de bagazos —cerca de 3 600 millones de tonelaes per añu— que riquen la so recueya y una eliminación segura. Los bagazos son materiales que yá non se pueden usar nos llares, comercios, industries nin nengún otru sitiu. En realidá son pervalibles recursos, pero entá nun s'aprendió a utilizalos de nuevu col mayor provechu.

La xeneración de residuos depende de la zona en cuestión y el so desarrollu: un conceyu rural tien unos bagazos bien distintos d'una ciudá densamente poblada o d'una llocalidá turística.

Na última década los países desenvueltos aumentaron el nivel de bagazos xeneraos, sobremanera d'envases.

vuelve emplegase daqué de papel, vidriu o metales. Esto realízase reutilizándolos, esto ye, usándolos como materia primo pa fabricar nuevos productos útiles. Por casu, el fierro y l'aceru descarrado pueden devolvese a les fundiciones y usase nuevamente. El vidriu de les botelles refugaes puede convertise n'otres botelles. Colos periódicos que se tiren cabo faer productos de papel.

Sicasí, la mayoría de les refugayes esaníciase a cencielles asitiándolos en dalgún llau. Habría qu'esanicialos de cuenta que nun estropiaren l'ambiente, pero non siempres se fai.

Tán desenvolviéndose nueves maneres d'esaniciar los residuos. Pero precísase aprender constantemente más alrodiu de cómo volvelos a utilizar, pa poder caltener los recursos naturales, tales como la madera y los metales.

Los residuos sólides, llamaos tamién bagazos, tienden a aumentar cada añu, conforme camuden los vezos de vida y los procesos de fabricación. Muncha xente llama a estos materiales basura. Pero esti términu tendría de referise namái a refugayes d'alimentos orgánicos: arrayadures de carne, pulgu de papes, etc.

En cierta dómina, les refugayes d'alimentos de los llares, restoranes, mercaos d'alimentos y fabricantes de productos alimenticios componíen cuasi dos tercios de tolos bagazos d'una nación teunolóxica moderna. Pero los métodos nuevos de industrialización d'alimentos amenorgaron la cantidá de residuos de comida. Entrín y non, popularizáronse nuevos métodos de envasar. Arriendes d'ello, la cantidá de refugayes de papel aumentó rápido. Anguaño, el papel representa alredor de la metá de tolos bagazos recoyíos. Otres residuos sólides inclúin goma, plásticu y una aparentemente infinita variedá d'oxetos y materiales.

Los residuos acarretaes por líquidos tamién tienen que ser retiraos de los llares y otros sitios. Les refugayes del cuerpu humanu incluyir nes agües residuales; al traviés de conductos llamaos cloaques, estes refugayes líquides tresportar a plantes o otros sitios. Tratar pa esaniciar materies contaminantes peligroses. Depués descárguense en ríos y llagos pa convertise en parte de los nuesos recursos hídricos.

La fiscalidá de los residuos[editar | editar la fonte]

La fiscalidá de los residuos consiste nel usu d'impuestos, tases y otros preseos económicos pa incentivar un amenorgamientu de los mesmos. Los sistemes de depósitu, devolución y torna son una de les meyores formes de faer efeutivu'l principiu de responsabilidá del productor y garantizar altos niveles de recuperación. De siguío amuésense los principales tipos de preseos esistentes:[5]

Preseos de fiscalidá[editar | editar la fonte]

  • Ámbitu estatal o autonómicu: dende l'ámbitu estatal pueden desenvolvese impuestos ecolóxicos sobre determinaos productos. Tamién pueden crease impuestos sobre vertideros ya incineradores.
  • Ámbitu llocal: los conceyos pueden enllantar tases de basures de[6]

Basura nel mundu[editar | editar la fonte]

Los mayores productores de basura a nivel mundial son: Estaos Xuníos, Corea del Sur, Xapón y Canadá. Nos países desenvueltos cada vez s'adopten más midíes por que la basura cause menos efeutos y daños al mediu ambiente y tómense midíes como'l reciclaxe, compostaxe o la incineración como la faen en Suecia, que se volvió líder en producción d'enerxía al traviés de incinerar. Sicasí, los países desenvueltos siguen contaminando más el mundu que tolos países subdesendolcaos xuntos (ver Buelga ecolóxica).

La mayoría de les nueses industries actuales xeneren grandes cantidaes de residuos. Per cada tonelada de residuos sólides municipales xenérense 71 tonelaes de residuos de la estraición, la producción y distribución de los productos.[7]

=== Basura n'América Llatina ===.

Paquete con restos de papel y cartón provenientes d'una imprenta. (Colonia Algarín, ciudá de Méxicu.)

Los principales datos que se tienen de la basura n'América Llatina proceden sobremanera de Méxicu, onde la mayoría de la basura que se tira minutu a minutu va dar a lo que comúnmente se -y llama rellenu sanitariu.

Bolses[editar | editar la fonte]

Les bolses o sacos suelen tar afechos a los distintos tipos de cubos o bidones utilizaos nes viviendes ya industries. Asina, los sacos xigantes industriales pa bidón tienen unes dimensiones de 85 o 110 cm d'altu y suelen tar fabricaos en polietileno o bio-polietileno.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Neri Vela, Rodolfo (1990). Manned space stations. Their construction, operation and potential application (n'inglés). Paris: European Space Agency SP-1137. ISBN 9290921242.
  • Neri Vela, Rodolfo (1993). Estaciones espaciales habitaes. Méxicu: Atlántida. ISBN 968686802X.
  • Neri Vela, Rodolfo (1990) (en English). Manned space stations. Their construction, operation and potential application. Paris: European Space Agency SP-113.
  • Colomar Mendoza, F.J. y Gallardo Izquierdo, A. Tratamientu y Xestión de Residuos Sólides. Universidá Politéunica de Valencia. Ed. LIMUSA. 2007. ISBN 978-968-18-7036-2
  • Basura orgánica Consultáu'l 29/06/2013
  • Tipos de basura Consultáu'l 29/06/2013
  • Que ye la Basura Consultáu'l 29/06/2013

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]