Xaquín Lorenzo

Origem: Wikipédia, a enciclopédia livre.

Xaquín Lorenzo Fernández (Xocas)[1], foi uma personalidade da cultura e da etnografia galegas. Nasceu em 23 de junho de 1907 em Ourense, lugar onde faleceu o 19 de julho de 1989[2].

Na Espanha, foi-lhe dedicado o Dia das Letras Galegas no ano 2004, homenagem que a Junta da Galícia assumiu declarando o 2004 como Ano Xaquín Lorenzo. Também recebeu o Prémio Trasalba em 1983.

Referências

  1. De nome completo, Xaquín María Perfecto Lorenzo Fernández. Usou o hipocorístico Xocas desde rapaz e como tal era coñecido en tódolos ámbitos, chegando a asinar algún traballo con este apelativo.
  2. Tomamos como data da morte a que figura na lápide que cobre os seus restos no Cemitério de San Francisco, em Ourense. As biografias que a Real Academia Galega, a Gran Enciclopedia Galega e Clodio González Pérez publicam, no n.º 365 do Boletim da Real Academia Galega dão a data do 18 de julho (neste último texto diz: A noitiña do 18 de xullo de 1989. Vieiros.com [1] dá a data do 22 de julho: Este xoves, 22 de xullo, cúmprese o 10º aniversario do pasamento de D. Xaquín Lorenzo Fernández, Xocas, mestre da etnografía galega.
Ícone de esboço Este artigo sobre um(a) escritor(a) é um esboço. Você pode ajudar a Wikipédia expandindo-o.

Ligações externas[editar | editar código-fonte]

O Commons possui uma categoria com imagens e outros ficheiros sobre Xaquín Lorenzo